Blog

Tack för din tid här hos oss på City Network, nu får du sparken!

You are fired Vi har funderat länge och väl och idag kommit fram till att sparka en av våra medarbetare. Som ett av landets ledande webbhotell är det vår plikt och vår skyldighet att åtgärda de brister och fel som vi ser i vår bransch. Vår medarbetare började sin karriär som lärling, långt ned på avdelning A4 och har idag, mer än 10 år senare, fått sparken.

 

Vi fick en liten pratstund med Startavgiften och passade på att ta tempen på Sveriges mest irriterande medarbetare.

Hej där Startavgiften, hur är läget idag? Hej City Network. Jo tack, det är bara bra med mig. Jag är ständigt på språng och har ständigt nya uppdrag så det flyter på.

 

Kan du berätta lite om din bakgrund och varför du egentligen är (var) här? Jag vet faktiskt inte riktigt hur det började men någon gång i tidernas begynnelse var det något snille som kom på att man faktiskt kunde ta betalt för att sätta igång ett webbhotell. Jag fanns tillgänglig och blev liksom en standard inom branschen. Resten är som man säger historia.

 

Hur arbetar du på daglig basis, vad är din arbetsuppgift? Jag känner mig ofta som en relik i den moderna världen och arbetar mer eller mindre på automatik numera. Allting runtomkring mig är ju automatiserat så min enda uppgift är att dyka upp på en faktura. Något som kanske inte alltid är så roligt för den som tar emot mig men vad ska man göra, business as usual liksom.

 

Är det inte väldigt trist att du får ta så mycket kritik för det du gör? Jo, visst är det trist. Långt tillbaka i tiden var jag mer eller mindre accepterad och förstådd. Leverantören som skickade ut mig på jobb hade ju faktiskt lagt ned tid för att rättfärdiga mig. Idag fungerar det inte riktigt likadant och visst händer det att jag får klagomål.

 

Så numera har du som enda uppgift att irritera dina mottagare? Ja, så kan man se det. Jag är en del av en prissättning där min roll är att vara en konstant. En spelare som leverantören alltid kan räkna med helt enkelt.

 

Men varför har du hängt kvar så länge? I takt med att priserna inom branschen dumpades och tekniken utvecklades blev kunderna mer och mer flyktiga. Hela vårt samhälle och kommersen i stort är flyktig så principen, med mig i huvudrollen, finns kvar på många ställen. Det är helt enkelt inte svårt att byta leverantör idag, vad det än gäller. Leverantören, som faktiskt investerat en massa pengar i exempelvis schyssta driftsmiljöer, vill såklart få igen sina pengar, tjäna en slant och ha kvar dig som kund så länge som möjligt. Att använda sig av mig medför ju att en köpare investerat lite i sitt köp och förhoppningsvis tänker till både en och två gånger innan den byter leverantör.

 

Hur känner du inför det besked du har fått av oss idag? Alltså, jag är rätt gammal och trött vid det här laget så mig bekommer det inte. Tänkt på att jag varit med långt innan du blev torr bakom öronen och att jag ännu inte spelat ut min roll. Jag tycker att ni på City Network har tagit ett bra beslut för framtiden, det ska ni verkligen ha en eloge för. Ni är faktiskt ett av få webbhotell som tagit detta beslutet. Man ska ju komma ihåg att jag fortfarande har en hel del jobb kvar. I min värld är ni på City Network småpotatis, det finns fortfarande en hel drös med aktörer som fortfarande använder sig av mina tjänster.

 

Vi tackar Startavgiften för den här tiden och säger därmed adjö för gott. I samband med de här nyheterna passar vi på att förlänga vårt webbhotellserbjudande fram till den 31:a december. Missa inte årets i särklass bästa webbhotellserbjudande hos oss på City Network!

Im the marketing manager at City Network and I publish news and updates from the company.

Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube  

I samarbete med: Social Factory