City Network lanserar ett av Sveriges bästa domänpaket

E-post är en av de mest kritiska tjänsterna som ett hostingföretag tillhandahåller. Många företag slutar helt att fungera utan tillgång till e-post men det är inte bara tillgänglighet och upptid som är kritiskt. Funktionalitet och utrymme är också en viktig aspekt när man väljer e-posttjänst. Ledande e-posttjänster såsom Gmail och Hotmail har tryckt hårt på just utrymme som en av de stora fördelarna i sina tjänster och levererar många gånger ett utrymme på 2GB och uppåt helt kostnadsfritt. På City Network tar vi det hela ett steg längre och erbjuder en mailtjänst med hela 10GB utrymme för vem som helst som äger en domän.

Under april månad har vi uppgraderat alla e-postkonton som körs hos oss till 10GB utrymme. Varje webbhotellspaket hos oss inkluderar 1000 e-postkonton och funktionaliteten i vår tjänst motsvarar den av Exchange med bra kalenderfunktioner och samarbetsmöjligheter genom delade kalendrar.

En annan stor förbättring är att alla våra domänkunder också kan ta del av vår extremt generösa mailtjänst. Med varje domän som läggs hos oss ingår nämligen vårt domänpaket som inkluderar 1000 e-postkonton. Varje e-postkonto kan vara 10GB och den den totala storleken för varje domänpaket är 250GB, alltså lika mycket som i vårt webbpaket.

-Jag är väldigt glad över att vårt nya mailsystem är i drift. Det låter oss växa obehindrat och vi kan erbjuda våra kunder mer av allt. För mig personligen är e-post kritiskt och med både smartphones och ny teknik sparar jag mer och mer mail online. E-postutrymme är av yttersta vikt för vem som helst idag, säger Johan Christenson, CEO.

-Tekniskt sett har vi skapat en lösning som ger oss utrymmet att växa obegränsat, något som är oerhört viktigt för att kunna leverera en kvalitativ tjänst till våra kunder. Som användare förväntar man sig bra prestanda och tillgänglighet när man jobbar med e-post och det är precis de kraven vi har sett till att uppfylla, säger Magnus Bergman, CTO.

Alla våra kunder kan ta del av det nya mailsystemet med 10GB mailboxar sedan April 2012.

Ladda ned pressmeddelandet i PDF-format

word

Ladda ned pressmeddelandet i Word-format

Im the marketing manager at City Network and I publish news and updates from the company.

Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube

I samarbete med: Social Factory