City Networks VD blir styrelsemedlem i OpenStack Foundation

Press release

City Network, den ledande leverantören öppen IT-infrastruktur som tjänst (IaaS) baserad på OpenStack, meddelar idag att företagets vd, Johan Christenson, har blivit invald i OpenStack Foundations styrelse. OpenStack Foundation är organisationen som driver utvecklingen av den öppna molnplattformen OpenStack. Organisationen omfattar fler än 80 000 medlemmar från över 180 länder. Styrelsens uppdrag är att arbeta med strategin kring plattformen och dess framtid samt att styra stiftelsens ekonomi.

– Det enda vi helt säkert vet om framtiden är att vi inte vet särskilt mycket om den. Det är därför som företag och myndigheter måste bygga sin digitala transformation på en öppen och skalbar plattform, säger Johan Christenson, vd och grundare av City Network och ny styrelseledamot i OpenStack Foundation. Mot bakgrund av detta ser jag verkligen fram emot att bli en del av OpenStack Foundation och hjälpa hela communityn, och dess nätverk, att utnyttja denna plattform för att driva på förändringen mot en mer öppen och framtidssäkrad infrastruktur.

Som grundare och vd för City Network och företagets IT-infrastrukturtjänst City Cloud, har Johan och hans team aktivt stöttat OpenStack communityn i flera år. City Network är arrangör av OpenStack Days Nordic som i år arrangeras för andra året i rad, detta år i Köpenhamn den 18–19 oktober. Dessutom leder City Network den grupp inom OpenStack Foundation som arbetar med publika molntjänster.

– Johans erfarenhet av att bygga City Networks publika molntjänst på OpenStack och att framgångsrikt hjälpa kunder att genomföra sin digitala transformation baserad på infrastruktur byggd på OpenStack är värdefulla insikter som han tar med sig i sin roll som medlem i OpenStack Foundations styrelse, säger Jonathan Bryce, executive director för OpenStack Foundation.

Om OpenStack

OpenStack den mest distribuerade plattformen för publika och privata molntjänster och används av stora och små företag, telekomföretag, tjänsteleverantörer, myndigheter och universitet världen över. Mer information om OpenStack och OpenStack Foundation finns på www.openstack.org.

City Network är en ledande global leverantör av molntjänster för IT-infrastruktur. Företagets molntjänster är alla byggda på den öppna plattformen OpenStack och erbjuds som publikt, privat eller ett compliant moln

City Network är certifierade enligt ISO 9001, 14001, 27001, 27010, 27013, 27015, 27017 och 27018 – internationellt erkända standarder för kvalitetsledningssystem, miljö och informationssäkerhet. Företagets tjänster finns tillgängliga från fler än 20 datacenter i hela världen.

Med sitt compliant moln säkerställer City Network att kunder kan efterleva specifika krav och regler gällande revision, loggning, databehandling och datasäkerhet, såsom Solvency, Basel och GDPR.

Stacken

En podcast där vi diskuterar och analyserar utmaningar inom informationssäkerhet och regulatorisk efterlevnad.

Lyssna nu